preskoči na sadržaj
Vijesti

ZNANJEM PROTIV PREDRASUDA

Udruga tjelesnih invalida Međimurja provodi i u našoj školi projekt pod nazivom „Znanjem protiv predrasuda“ kojeg sufinancira Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi.

Projekt se usmjerava promicanju integracije i pozitivnih stavova prema osobama s invaliditetom i djecom s teškoćama u razvoju .

Jedna od aktivnosti koju  provode u našoj školi su kreativne radionice s učenicima od prvog do četvrtog razreda.


Kreativne radionice imaju za cilj približiti invaliditet učenicima, promicati pravo na različitost i toleranciju u zajednici. Educiranje učenika doprinijet  će rušenju stereotipa o osobama s invaliditetom na lokalnoj razini kako bi se podigla svijest i razbila diskriminacija prema osobama s invaliditetom uz naglasak na poštivanje različitosti. Voditelj projekta je gospodin Branko Baksa, predsjednik Udruge,a  voditeljica radionica je Martina Kovačić, magistra socijalnog rada uz pomoć volonterke Udruge Željke Leček, dipl. informatičarke. 

Provedene su dvije radionice, a u nastavku je opis radionica od strane voditeljice radionica Martine Kovačić.

  1. radionica je bila 27.10., u terminu 12.00 – 13.30  na temu „Poštujem različitost“.

Gospodin Branko Baksa, predsjednik Udruge tjelesnih invalida Međimurja održao je uvodni pozdrav i predstavio ukratko Udruge i voditeljice radionica – Martinu Kovačić i Željku Leček. Nakon uvodnog pozdrava, krenuli smo s upoznavanjem tako da je svatko na modni detalj – listić ispisao svoje ime i ukrasio svoj osobni jesenski listić. Svatko se predstavio i ispričao što voli i što ne voli i na taj način smo se bolje upoznali.Raspravljali smo i o terminu RADIONICA i definirali zajednička PRAVILA na našim radionicama.

Kako bi se bolje upoznali, igrali smo igru „Vjetar puše“ i na taj način si osvijestili da smo i kao grupa različiti po stvarima koje volimo ili ne volimo. Nakon toga, razgovarali smo po čemu sve možemo biti različiti i da li su primijetili osobe koje su različite po tome što imaju tjelesne nedostatke, bolesti ili razne druge poteškoće. Diskutirali smo kako usprkos  teškoćama i te osobe vole isto kao i mi: npr. jesti čokolino, pogledati film ili neku tv-emisiju, veseliti se, dobivati poklone, mirisati cvijeće. Prema tome i nismo tako različiti. Ta različitost nas sve čini ljudima i upravo je ljepota u različitosti. Svijet bi zacijelo bio dosadno i nezanimljivo mjesto ako bi svi bili isti

Nakon te diskusije, potakli smo učenike da u 3 grupe izrade plakate na temu različitosti i da ih kreiraju kao ALBUM sa našim RAZLIČITOSTIMA. U tu svrhu pripremili smo im sličice sa osobama s invaliditetom koje su mogli izabrati iz naše kutije, ali animirali da iskoriste razne materijale (novine, časopise, olovke, pastele, flomastere, kolaž) kako bi prikazali kako smo različiti. Radionicu smo završili izložbom svih plakata. Svi plakati su bili sjajni, prikazivali su različite osobe te su bile istaknute i kratke poruke o ljepoti različitosti upućene onima koji će pogledati plakate. Najavili smo da će biti natjecanje u izboru plakata između škola koje su obuhvaćene projektom „Znanjem protiv predrasuda“, što je bio dodatan poticaj učenicima da se potrude oko plakata.

      II. radionica 3.11.2011.u terminu 11.00 – 12.30 h na temu „Nije poseban/posebna“

Na toj radionici smo pogledali priču „Cerebralac ide u školu“ te kratkim kvizom utvrdili što smo naučili o cerebralnoj paralizi, što ta dijagnoza podrazumijeva i kako se dječak Matija nosi sa tim stanjem. Ovom pričom mogli smo vidjeti kako je dječak Matija isti kao i druga djeca, ima iste potrebe, ali  koristi različita pomagala i treba pomoć u obavljanju svakodnevnih aktivnosti.

Kako bismo se lakše stavili u ulogu slijepih i slabovidnih osoba, igrali smo igru „Lovac i zec“, gdje je lovac sa povezom na očima morao loviti zeca, dok se zec kretao i pri tome zvečio sa ključevima. Svi smo se stavili u njihovu kožu  i uvidjeli kako nije jednostavno biti bez osjetila vida i kako je to kad se moramo osloniti na druga osjetila.

Na ovoj radionici htjeli smo pokazati da su neke osobe koje su imale poteškoće ili tjelesne nedostatke ili oštećenja, uspjele ih nadvladati. Te osobe su uspjele i bile jako cijenjene. Mi smo izdvojili neke: Albert Einstein, Ana Sršen, Slava Raškaj, Louise Braille, Ludwig van Beethoven i Hellen Keller. Pri izlaganju svake od tih osoba, odgovarale smo na pitanja o tim osobama. Nakon takvog izlaganja, napravili smo MEMORY, učenici su morali upariti slike tih osoba sa njihovim imenima. Učenici su to napravili u brzo, što govori o tome da su pažljivo slušali i bili zainteresirani za ove kratke priče o slavnim osobama s poteškoćama i invaliditetom.

 

 

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Leona Jug   datum: 18. 11. 2011.


Tražilica

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji


Oglasna ploča

Forum

Arhiva dokumenata




preskoči na navigaciju