KAD SLOVA NE SLUŠAJU- SAVJETI ŠKOLSKOG DEFEKTOLOGA
Govor kao vještina – od govora do pisma
Sve je više djece s govorno jezičnim teškoćama – kako riješiti taj problem?
Promatrajući govorno-jezični status djece predškolske dobi unatrag par godina, uočava se sve veći porast govorno-jezičnih teškoća, bilo da se radi o teškoćama artikulacije, usporenom razvoju govora ili teškoćama vezanim uz uporabu jezika. Razlozi za to su brojni, a ubrzan način života i sadržaji kojima su djeca danas izložena također mogu biti djelomično odgovorni za navedene teškoće.
Dok su u ranijem predškolskom periodu najčešće teškoće govora i jezika vezane uz kasnije progovaranje, pogrešan izgovor glasova i mucanje, u godini pred polazak u školu pozornost treba obratiti i na predvještine potrebne za uspješno usvajanje čitanja i pisanja – auditivna percepcija i diskriminacija, vizualna percepcija, vizualna i slušno-govorna memorija, sukcesivne funkcije(praćenje slijeda u vremenu i prostoru), vizualno-motorna koordinacija, prostorna orijentacija, grafomotorika, jezična kompetencija.
Već u vrtiću(godina pred školu) možemo prepoznati djecu koja potencijalno mogu razviti teškoće čitanja i pisanja. Takva djeca obično teško razlikuju glasove (S-Š, Š-Ž, S-Z...), ne uočavaju početni i/ili završni glas u riječima, teško povezuju glasove u riječi (M-I-Š = miš), imaju teškoća u praćenju slijeda (u zadacima crtanja likova u slijedu), lošije crtaju u odnosu na svoje vršnjake, zrcalno pišu slova ili imaju teškoća u zapamćivanju oblika slova, imaju lošu slušno-govornu memoriju (pamćenje pjesmica), manji opseg vokabulara, jednostavnu strukturu rečenice. Kako bi se izbjegle veće teškoće u školi, dobro je potražiti savjet logopeda i psihologa koji će učiniti procjenu spremnosti za
školu i roditelje uputiti u potrebne postupke.
Kada slova ne slušaju
Vježbenica je namijenjena djeci od 1. do 4. razreda osnovne škole, koja pokazuju teškoće u svladavanju čitanja i pisanja te njihovim roditeljima, učiteljima i ostalim stručnjacima koji im pomažu u svladavanju tih vještina. Djeca će kroz nekoliko razina zadataka naučiti vizualno razlikovati „neposlušna“ slova, poboljšati strukturu rečenice u samostalnom pismenom izražavanju, te proširiti vokabular. Kako slova nekada zaista znaju biti „neposlušna“ namjera je bila na što zabavniji način omogućiti djeci svladavanje složenih vještina kao što su čitanje i pisanje.
Slikom do riječi
Slikom do riječi, vježbenica je namijenjena poticanju govorno-jezičnih vještina djece u dobi od 4 do 7 godina. Iako je početno zamišljena kao radni materijal za poticanje razvoja vokabulara i strukture rečenice djece koja imaju zakašnjeli govorno-jezični razvoj, mogu poslužiti i kao priprema djece urednoga govorno-jezičnog razvoja za školu. Sadržaji su popraćeni veselim i zabavnim ilustracijama. Forma radnih listića omogućuje razvijanje kreativnosti u njihovoj primjeni. Uz pomoć sličica koje se izrezuju, povezuju olovkom ili zaokružuju, djeca na zabavan način usvajaju govor i jezik.
Vrijedi se potruditi !!!!
O.Potočnik,def.
« Ožujak 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |